måndag 24 augusti 2009

Hata värmlandstrafik

Vidrig start på dagen idag, först missade jag nästan bussen in till stan (ja, jag är lat och tar stadsbuss för jag vill spara tid på morgonen ;) men jag hann med den som tur var, sen hade jag 20 minuter på mig i stan så jag satte mig i lugna ro och lyssnade på 92,2 och läste metro. Klockan tickade på och den blev lite för mycket över 10.40 som bussen skulle gå, när klockan blev runt 5 i så tänkte jag gå till busstationen och kolla vart den var. Ja men då självklart när jag nästa var framme så ser jag den och springer som ett as tillbaka till drottningatan, tappar mobilen på köpet.. Dom kan fan inte missat att jag sprang som en idiot där i mina ballerina skor, jag sprang ända till fontana de trevi sen gasa den på som fan och jag skriker nästan av ilska & svetten sprutade. Det var bara att ringa till chefen och säga att man blev lite sen, men det gjorde inte så mycket för bilen som mitt distrikt åker i hade pajat. Men allt ordnade sig när jag kom dit, och turen gick mycket bra :D

Sitter här hemma, har nyss käkat & lyssnar på winnerbäck. Jag undrar även om man ska beställa biljett till hans konsert i karlstad den 4 november, det får nog bli när lönen har kommit.

Promenad vore skönt, men just nu orkar jag inte.. Jag skulle vart ledig imorgon och nu ska jag inte vara det, så jag är lite sad just nu!

yohoho / linn

2 kommentarer:

Jennie sa...

Haha... det där med att försöka springa ifatt bussarna i Karlstad är en klassiker som vi alla försökt att lyckas med. Allra mest förbannad blir man ändå de gånger man nästan hinner fram och knacka på dörren men ignoreras av en sumulen chaufför som bara åker vidare....

Linn sa...

haha ja men skämta inte, riktigt korkade alltså :D

 
Följ min blogg med bloggkoll