måndag 28 april 2008

100

Nu gör jag mitt 100:ade inlägg här, hurra för mig! :D

Jag har gått och blivit riktigt förskyld under helgen, snuvig och hostig! Jag skulle nog ha lyssnat på Maria i fredags när vi var ute, hon sa nämligen att det var svin kallt ute men jag protestera såklart så jag får väl skylla mig själv. Det var förövrigt väldigt skoj i fredags, blir alltid lyckat när man är ute med Maria och Mallan. :)

Blev riktigt lugnt i lördags, vilade i soffan halva dagen innan lite släkt kom hem och grillade med oss! Fick besök lite senare under kvällen också, så det blev lite film och grejer. Riktigt go' dag :)

Måste bara berätta att jag gjorde praktiskt prov idag på rest/konditori lektionen, man fick bestäma exakt vad man skulle göra och sen lägga upp det fint. Så jag gjorde & la sedan upp passion sorbet med citron/lime parfait ovanpå och till det mixade jag ihop kiwi, granatäpple, grape så det blev en fruktsallad som jag sedan la i en skål. Sen bedömde 3 lärare och det resulterade i 30/30 möjliga och ett mvg för mig! Jag är grymt glad :D Jag tog tyvärr inget kort på det, men det var snyggo.

Idag blir det sola med Caroline och plugga lite.

yooo / linn

Inga kommentarer:

 
Följ min blogg med bloggkoll