fredag 5 september 2008

Snart spricker det

Jag får verkligen panik, jag klarar inte av att gå hemma såhär. Jag vill verkligen ha ett riktigt jobb, så jag vet att jag får in viss mycket pengar i månaden så jag kan få flytta till något eget med Robin snart! :) Vi pratar om det här jätte ofta, kollar in saker vi ska ha i lägenheten och då växer bara suget ännu mer. Det är faktiskt påfrestande att bo hemma, är det nån annan än jag som tycker det? Jag tycker det är jobbigt att höra allas röster, allt tjat och att man inte får göra som man vill. Om jag är sleten och trött en dag och vill bara sitta vid datorn, kolla på film eller gå omkring och slöa lite utan att få höra "men vad är det med dig, ryck upp dig" Nej det är dags att röra på sig snart känner jag, jag letar verkligen hur mycket jobb som helst så lite senare idag ska jag ringa till endel ställen som jag sökt på och höra hur det går och ifall jag får komma och provjobba lite för just nu uppskattar jag inte att vara ledig, det gör man nog främst när man har jobbat och förtjänat det.

yohoh / linn

1 kommentar:

Anonym sa...

Jätte fin blogg linn, sådär enkelt och snyggt! :) Jag känner igen det där med att bo hemma precis. Det är tufft. Det kvittar hur man beter sig så har de ALLTID synpunkter på hur man egentligen borde bete sig eller hur man borde leva sitt liv. Man håller ju inte på så med dem, så varför de måste hålla på så med en själv förstår jag inte.

 
Följ min blogg med bloggkoll