torsdag 2 oktober 2008

Tur & Retur Till Norge

Hemkommen från Norge! Resan dit gick bra och jag & mormor (som var mitt resesällskap för dagen) hittade även till kolbotn, dit jag skulle på intervju. Efter lite letande till Restaurang Terrassen så gick jag in & pratade lite med en kille som jobbade med att servera och lite så där, vi tog även en kaffe. Sen när cheferna kom så snackade vi och så, redan då kände jag hur fan ska det här gå? Jobbade 3 asiater i köket, 2 av dom kunde varken norska eller engelska vilket jag insåg var ett problem sen den 3:e asiaten kunde prata helt okej norska, fast väldigt fort. Hon var även kökschef, en väldigt speciell sådan. Jag kännde mig inte alls välkommen, och jag fick verkligen inte visa vad jag kunde för det kan man inte av att skala några charlottenlökar och hacka lite avokado och tomat. Nej ärligt talat så hade jag ont i magen och ville därifrån, så jag slutade runt halv 3.

Jag och Mormor tog tåget tillbaka till Oslo, gick och åt mat och drack en öl. Det var skönt kan jag säga & jag sov gott på bussen hem!

Nej men det är bara att ta nya tag, söka nya jobb i Norge och även i Karlstad. För så lätt ger jag inte upp, ser detta som en erfarenhet! :)

yohoho / linn

2 kommentarer:

Anonym sa...

Starkt tänkte ;) Du får snart ett perfekt kockjobb :D Hoppas ni hade en trevlig resa iaf.

Anonym sa...

haha jaa mest värt. Nog därför! ;)

 
Följ min blogg med bloggkoll